غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

خدایا این قربانی را قبول کن!

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ

(خدایا این قربانی را قبول کن!)

در عاشورای حسین(ع) بعد از آنکه جوانان بنی هاشم همه با اجساد قلم قلم شده روی زمین افتادند، بعد از آنکه زینب(ع) خواهر حسین و آئینه ی حسین(ع) همه ی این داغها و دردها را برای خدا تحمل کرد، درآن آخرین لحظات به گودال قتلگاه آمد، پیکر مجروح و زخم خورده و پاره پاره شده ی حسینش را پیدا کرد، دست زیر بدن حسین(ع) برد، بدن حسین(ع) را به خدا عرضه کرد و گفت:« خدایا! این قربانی را از ما قبول کن» (بیانات رهبری در تاریخ 16/8/1359)

چرا حضرت زینب این سخن را گفت؟ زیرا میخواست بگوید که منِ زینب(ع) برای سفراسارت آماده ام. یعنی ای خدا تو دوست داشتی حسین را شهید ببینی و این امر اتفاق افتاد و من هم آماده ام تا سفر اسارت را به جان بخرم چرا که تو دوست داری اسراتم راببینی،« إنَّ الله قَد شاءَ أَن یَراهُنَّ سَبایا» ببینید شاید صورت کلام همان چند جمله کوتاه باشد ولی وقتی دقت می کنید میبینید که این سخن را کسی به جز حضرت زینب (ع) نمی تواند به زبان براند، خوب این یعنی چه؟ یعنی که حضرت زینب(ع) در برابر فرمان و خواست الهی تسلیم محض بود؛ خوب شما عظمت روحی حضرت زینب(ع) را می تواند در همین یک جمله کوتاه دریابید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی