غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

سوغات اربعین

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ

(اربعین حسینی را از دریچه نگاه مقام معظم رهبری زیباتر ببینید).

معظم له در دیدار اخیرشان با بسیجیان، در ابتدای بیاناتشان سخنان قابل تأملی در مورد اربعین امام حسین(ع) داشتند؛ که لازم است مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، ما به قدر توانمان مقداری از آن را بیان خواهیم کرد.

قبل از هر بیانی معظم له، اربعین حسینی را « این راهپیمایی عظیم و باشکوه که حقیقتاً یک پدیده عظیم تاریخی است[۱]» معرفی کردند.
چرا معظم له در توصیف اربعین فرمودند راهپیمایی عظیم و با شکوه تاریخی؟

خب یک دلیلش این است که شاید با این تعریف، آن دسته از کسانی که هنوز در خواب غفلت به سر میبرند، بیدار شدند، چرا که پر واضح است دستهایی در داخل و خارج کشور سعی بر این دارند تا این راهپیمایی عظیم و باشکوه تاریخی را کوچک جلوه بدهند و از عظمت و شکوه آن از هر طریقی ممکنی بکاهند، شما اگر بخواهید،  بد خواهان این موضوع را بهتر بشناسید، کافیست تا یک رصد چند دقیقه ای در اخبار بیاندازید و ببینید چه کسانی از مسند نشینان و سردمداران بعد از اتمام اربعین حمایت و تشکرشان را از این راهپیمایی مردم به عمل آوردند، اما باید گفت که حزب اللهی ها به تشکر و احسنت گفتن هیچ نهاد و ارگانی محتاج نیستند و همین بس که خستگیشان با نفس گرم رهبری برطرف شد.
در داخل کشور همین که مسئولین دولتی برای زوار حسینی سنگ اندازی نکردند، خود حمایتی بزرگ بود!!! که جا داشت واقعا، اگر کارشان را به نحو احسن انجام دادند، معظم له یک تقدیری هم از آنان به عمل میآورد اما خب نشد!!! باشد برای سال های آتی.
اما در خارج کشور این راهپیمایی باعظمت مردمی، خاریست بر چشم بد خواهان اسلام و مسلمین و علی الخصوص شیعیان؛ که حاضرند میلیاردها دلار خرج کنند تا ذره ای از شعاع و نور و جاذبه ی حسینی به جهانیان نرسد، لذاست که سانسور های شدید خبری در جهت غفلت و جهالت بشریت انجام میدهند، تا کسی علم به این حقیقت پیدا نکند که امام حسین(ع) کسیت؟ و برای چه قیام کرد؟ و هدفش از قیام چه بود؟ اینها نمونه ای کوچک از دشمنی دشمنان است؛ که پایانی  هم ندارد، منتهی رهبری بصیر، با این تعریف صحیح که از اربعین کردند سعی بر فهم درست موضوع و حقیقت امر نمودند.
دلیل دیگر این تعریف هم مشخص است، این عظمت، این نور و جاذبه ی مغناطیسی حرکت امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و‌ جور  فساد هیچ قابل مقایسه و انکار نیست و در پایان باید گفت: «مادح خورشید مداح خود است»

معظم له در ادامه بیاناتشان فرمودند که:«معمولا در اینجور پدیده هایی که انسان مشاهده میکند که تبلیغاتی برای آن انجام نگرفته لکن ناگهان یک پدیده ای در محیط دید انسان بروز میکند، دست خدایی مشهود تر از همه جای دیگر است.[۲]»
و این به برکت همان قدرت مافوق بشری است که قدرت های غربی از آن غافلند؛ و آن قدرت معنویت است، قدرت عشق و محبت است که پیروزی خون بر شمشیر را رقم میزند. «ید الله فوق ایدیهم» قدرت الهی و نصرت الهی زمانی پشت گروهی می آید که در جهت امر و هدفی مقدس نشانه گیری شده باشد، میلیون ها عاشق حسینی از ابتدای حرکتشان با تمام سختی ها ی راه، چون هدفی مقدس پیش روی خود دارند، بعد از بازگشت به وطنشان سختی ها را احلی من العسل میخوانند، و این به خاطر آن هدف الهی است.

معظم له در ادامه بیاناتشان با اشاره به بحث تبلیغات که فرمودند:« شما ببینید برای اینکه ده هزار نفر، پنجاه هزار نفر را یک جا جمع کنند، چقدر تلاش تبلیغاتی در دنیا انجام میگیرد، آخرش هم نمیشود. اینجا با وجود موانع فراوان، از ایران فقط دو میلیون نفربرای پیاده روی هشتاد کیلومتری برای پیاده روی، نه برای لذت بردن و در هتل لمیدن، بلند میشوند میروند کربلا؛ چند برابر آن از خود عراق و از مناطق دیگر؛ این یک حادثه ی الهی است، این یک پدیده ی الهی است؛ این نشان دهنده ی این است که راه راه عشق است؛ منتها نه عشق مجنونانه، عشق همراه با بصیرت؛ مثل عشق اولیا به خدا؛ اللّهمَّ ارزُقنی حُبَّکَ و حُبَّ مَن یُحِبُّکَ و حُبَّ کُلِّ عَمَلٍ یوصِلُنی اِلی قُربِک؛ این حب و این عشق، عشق همراه با بصیرت است؛ میداند، میفهمد و این جاذبه او را میکشد، این مغناطیس او را میکشد، خب، بنابر این کار، کاربزرگی است؛ پدیده، پدیده ی عظیمی است[3]»
و باید گفت حقیقت این راهپیمایی باعظمت این است که تمام معادلات مادی دستگاه ها و غول های تبلیغاتی را به هم زد و نقشه هایشان را نقشه بر آب کرد، و این دلیل موجه ماست بر تأکید و تأیید هر چه بیشتر و بیشتر، به این روز باعظمت از سوی علما و مراجع و علی الخصوص مقام معظم رهبری.
و همچنین معظم له در بیاناتشان در باب این راهپیمایی باعظمت و با شکوه به مردمی بودن قضیه و برای هرچه بیشتر ملموس بودن و مشهود بودن و مردمی بودن این راهپیمایی مثلهایی زدند؛ از قبیل «تشکیل انقلاب اسلامی، قضیه تسخیر لانه ی جاسوسی و قضیه نه دی و اعتکافها در این اواخر اشاره کردند و در نهایت فرمودند که
برای این ها هیچ گونه تبلیغاتی صورت نگرفته است.[4]»
و نتیجه ای که از این راهپیمایی با عظمت میگرند بسیار زیباست و آن این که بیان میدارند.این راهپیمایی باعظمت نعمتی است از جانب پروردگار، لذا نیازمند شکر است.
اگر شکرش را بجای آوردیم نعمتش میماند و اگر نه از بین خواهد رفت. خب حالا سؤال پیش میآید که شکر این راهپیمایی باعظمت را چگونه بجای آوریم؟
«
شکرش از جمله به این است که آن روحانیت را، آن حالات را که در این دو سه روزی که مشغول راه پیمایی بودند، آنجامشاهده کردید یا احساس کردید در خودتان نگه دارید؛ آن برادری را، آن مهربانی را، آن توجه به ولایت را، آن آماده شدن بدن برای تَعَب کشیدن را، آن ترجیح دادن زحمت کشیدن و عرق ریختن و راه رفتن بر راحتی و تنبلی را. در همه ی امور زندگی باید این را دنبال کرد؛ این میشود شکر.[5]»
و در نهایت خطاب به مسئولین مطالبات خود را بیان میفرمایند:« این کار را برای کسانی که عاشق این کارند، آسان کنیم که مسئولیت این به عهده ی مسئولان بخشهای مختلف کشور است.[۶]» و گلایه رهبری« گاهی حوادثی پیش میآید؛ نگذارند این حوادث[تکرارشود]، پیشگیری کنند؛ این هم جزو شکر است.[7]»
یعنی کم کاری مسئولین در این زمینه ناشکری است، که باید به اینها توجه شود.
([1...7]بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ۱۳۹۵/۹/۳)

نظرات  (۴)

  • حامد عبدالهی
  • سپاس از شما و مطالبتون
    زنده باشید
    پاسخ:
    همچنین
    شما لطف دارید
    موفق باشید
    مطالعه کردم
    پاسخ:
    ممنون از اینکه وقت گذاشتید.
  • مهدی محمدزاده
  • ممنوووووونم برادر
  • سیدمحمدمهدی زیدی
  • خیلی ممنون
    پاسخ:
    شما لطف دارید، وبلاگ زیبایی دارید برادر.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی