غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

نسل سومی های پشت کرده به انقلاب!

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۳ ب.ظ

(نسل سومی ها از ایده های انقلاب جدا شده اند؟!)

کسانى این‏طور وانمود مى‏ کنند نسلى که روى کار مى‏ آید- که اصطلاحاً به آن «نسل‏ سوم‏ انقلاب‏» مى‏ گویند- پُشت‏کرده‏ ى به انقلاب و روى ‏گردان از ارزشهاى دینى است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب‏ناپذیرى این‏گونه خواهد شد! بنده صددرصد حرف آن‏ها را رد مى‏ کنم. نه اینکه من عوامل فساد برانگیز فرهنگى را نمى ‏بینم یا نمى‏ شناسم یا از آن‏ها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره و اینترنت و رمانها و فیلمها و آهنگ‏ها و حرفهاى فاسد کاملًا خبر دارم و آن‏ها را دست کم نمى‏ گیرم. من عمرم را در میان جوانان گذرانده ‏ام. از دورانى که خودم جوان بودم، با جوانان دانشگاهى که خارج از محیط ما بودند، ارتباط برقرار کردم؛ تا امروز هم ارتباط من با جوانان قطع نشده است. بنابراین مى‏ دانم حال و هواى جوانى چیست و امروز در فضاى جوانىِ ما چه مى‏ گذرد؛ اما معتقدم نسل کنونىِ امروز این قدر هم آسیب‏ پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده‏ اند. این نسل در محیطى بار آمده که از محیط سى سال و سى و پنج سال قبل به مراتب پاکیزه ‏تر و بهتر است. کسانى که در این محیط متولّد شده‏ اند، به برکت هدایت دینى توانستند آن کار عظیم را انجام دهند و آن ایمان ‏هاى پولادین و استوار را عرضه کنند. من معتقدم که این نسل نسبت به آن نسل، در محیط بهترى پرورش یافته و آمادگی ها و آگاهیه اى به مراتب بهتر و بالاترى دارد. بنده وقتى حدود بیست سالم بود، هرگز آگاهی هایى که امروز شما جوان بیست‏ ساله دارید، نداشتم. امروز جوان ایرانى، آگاه و با معرفت و بصیر و سیاسى و اهل تحلیل است و از همه بالاتر باایمان است.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلاى رشت (12/ 02/ 1380)

 

نظرات  (۱)

  • عبدالله عاصی
  • سلام بر نسل سومی ها
    پاسخ:
    علیک سلام.
    هنوز مونده خودمون رو نشان بدیم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی