غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

نفوذی ها چه کسانی هستند؟

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

سخن اول

سوره النساء
بَشِّرِ الْمُنَافِقِینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا.  منافقان را بشارت ده که عذابى دردآور بر ایشان آماده شده است.(138)
الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا. کسانى که به جاى مؤمنان کافران را به دوستى برمى‌گزینند، آیا عزت و توانایى را نزد آنان مى‌جویند، در حالى که عزت به تمامى از آن خداست؟ (139) 
(
من به شما عرض بکنم، الان همه مراکز فکر و اندیشه ی سیاسی در دنیای استکبار - چه در آمریکا و چه در بعضی از کشور های استکباری- متوجه این است که چکار بکنند که بتوانند این درخت را درخت تناور را که یک روزی یک نهال باریکی بود و نتواستند آن را از بین ببرند وحالا درخت تناوری شده ربشه کن کنند؛سرنگون کنند. سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۴/۱۰/۱۹)

توجه بفرمایید دشمن هر گز دست از دشمنیش بر نمی دارد؛ گاهی ممکن است از پوششی استفاده کند که مورد پسند ماست تا بدی هایش را به این وسیله پنهان کند. گاهی با بهانه های مختلف سعی در گمراه کردن ما دارد؛ وای بر روزی که از ما خوشش بیاید،(یعنی طوری رفتار کنیم که با بمیل او باش)
بالاخره اگر از طریق خشونت، تحدید و تحریم به هدفش نرسد؛ باید برای خراب کردن ما راه نفوذی پیدا کند، یا نه !؟ چه راهی بهتر از دوستی! خیلی هم خوب است.
چه دوستی بهتر از دشمن!!!
خوب از آنجایی که این دوستی قرار است بادوام شود، نیاز است که ما رفاقتمان را ثابت کنیم.
(برای مثال عرض می کنم، مثلا راکتور اراکمان را با سیمان پرکنیم!!) چون از اول هم ما با آنها مشکل داشتیم؛ آنها که با ما دوست بودند!!
توجه می فرمایید دشمن یا همان شیطان دنبال افرادی است که خوش برخورد، خنده رو، مهربان و بله چشم قربان، گو باشد.
زیرا در غیر این صورت دوستی ای حاصل نمی شود.

 اگر در آیات فوق توجه کنید منافقان بهترین دوستان برای کافران هستند؛ منتهی کافران موضعشان مشخص است. اما منافقان موضعشان معلوم نیست. دم از خودی میزنند ولی وقتی با شیطان هایشان خلوت میکنند (دست میدهند!) میگویند ما باشما هستیم خیالتان جمع جمع، زمانی شناخته می شوند که به قول مولا امیر المومنین (ع) وقتی باطل روی کار می آید مانند شاخ بز سر در می آورند (نهج البلاغه/خطبه 184)  و اعلام وجود میکنند.
کودتا راه میاندازند.
سعی می کنند تا در ارکان نظام نفوذ کنند و مثل موریانه ستون های نظام را، ولایت را از داخل بخورند و نابود کنند؛ بالاخره باید دوستیشان را برای اولیائشان که شیطان بزرگ است ثابت کنند.
 
بله از آنجایی که اینها با این کار هایشان بیشترین ضرر را بر جامعه و مردم متحمل می شوند.
و مردم را نقره داغ می کنند. خداوند هم می فرماید به اینها بشارت بدهید؛ جالب است، از آنجایی که بشارت مخصوص بهشتیان است در اینجا خداوند برای تحقیر این افراد از بشارت استفاده کرده است.

تا برای عذاب الهی آماده شوند و از آنجایی که این افراد (منافقان) قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند و به خودی گل می زنند، خداوند می فرماید: « أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا
آیا عزت و توانایى را نزد آنان (کافران) مى‌جویند، در حالى که عزت به تمامى از آن خداست؟
و یکی دیگر از خصوصیات منافقین این است که ،داعما وعده های دروغین به مردم می دهند مثلا می گویند که  مشکلات اقتصادی ما به آمریکا مرتبط است. اصلا اقتصاد مقاومتی کیلویی چند؟!
و یک خصوصیت دیگر منافقین این است که بزدل هستند، و از آنجایی که بزدل هستند شجاع نیستند. همه چیز را باخنده حل میکنند. تمامی مطالبی که عرض شد خارج از تفسیر نیست بلکه تماما داخل در تفسیر است که با کمی تأمل قابل دریافت است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی