غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

وظیفه‏ ى اوّلِ ما در قبال شهدا چیست؟

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ

حفظ راه شهدا


آنچه که مهم است‏، حفظ راه شهداست؛ یعنى پاسدارى از خون شهدا. این، وظیفه‏ ى اوّلِ ماست. در قبال شهدا، همه هم موظّفیم. نه اینکه بعضى وظیفه دارند و بعضى ندارند. البته کسانى که مسئولیتى دارند و شانه‏ هاى آن‏ها زیر بار مسئولیت هاى بزرگ یا کوچک قرار گرفته است، وظیفه‏ ى بیشترى دارند. شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت ‏آورى است. ما چون به مشاهده ‏ى شهدا عادت کرده‏ ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهى که آن‏ها را به شهادت رساند، زیاد دیده ‏ایم، عظمت‏ این‏ حقیقت‏ نورانى‏ و بهشتى برایمان مخفى مى‏ ماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، براى کسانى که دائم در آفتابند، مخفى مى‏ ماند.

در دوران گذشته، وقتى‏ که یک نمونه از این نمونه‏ هاى شهداى امروز ما، از تاریخ صدر اسلام انتخاب و معرفى مى‏ شد و شرح حال او بیان مى‏ گردید، تغییر واضح و شگفت ‏آورى در دلها و جانها و حتى در عملها و نیّتها به وجود مى‏ آورد. هریک از این ستارگان درخشان، مى ‏تواند عالمى را روشن کند. بنابراین، حقیقت شهادت حقیقت عظیمى است.

[1]

 




[1] بیانات در دیدار با خانواده‏هاى سرداران شهید استان تهران

درتاریخ (17/ 02/ 1376)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی