غریم عجل الله تعالی فرجه الشریف

چرا من مسئله‏ ى اعتماد به‏ نفس‏ را اصلًا مطرح مى‏ کنم؟ مگر در کشور چه اتفاقى افتاده که بنده اصرار دارم روى اعتماد به نفس ملتمان یا جوانانمان تکیه کنم؟ توضیحى وجود دارد. ملت ما بر اثر انقلاب، بر اثر دفاع مقدس، بر اثر تأثیر شخصیت ویژه‏ ى امام- که حالا بعد اگر إن شاء اللَّه یادم ماند، اشاره مى ‏کنم که در ایجاد اعتماد به نفس ملى، شخص امام و عناصر تشکیل‏ دهنده‏ ى شخصیت او، یکى از بیشترین تأثیرها را داشت- و بر اثر پیشرفت هاى گوناگون، امروز به یک نصاب قابل قبولى از اعتماد به نفس دست یافته است. بیم آن هست که در عرصه ‏ى جنگ هاى روانى و تبلیغاتى و به اصطلاح جنگ نرم بین ما و دشمنانى که بسیار اصرار بر ادامه ‏ى این نبرد دارند، این اعتماد به نفس یا خدشه پیدا کند، تضعیف بشود، متزلزل بشود یا لااقل در حدى که ملت ما به آن احتیاج دارد، پیش نرود. ما در نیمه‏ ى راهیم. من به عیان مى ‏بینم که در ذهن و زبان و عمل بسیارى از برجستگان کشورمان این اعتماد به نفس هنوز به حد نصاب لازم نرسیده.[1]

 

 



[1] بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه‏هاى استان یزد

در تاریخ (13/ 10/ 1386)

  • محمد باقر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی